MESTRE ONLINE SALGSMØDER

– og online præsentationer

Det med småt:

  • Kurset kommer både som online eller fysisk kursus.
  • Kurset består af teori, praktiske øvelser og personlig feedback.
  • Optimal størrelse for kurset er op til 10 deltagere.
  • Kurset tilpasses jeres behov.
Mere info

Kurset matcher jeres virksomhed, hvis I vil styrke disse områder:

Stå skarpt og scenevant på skærmen, så I fremstår troværdige og relevante.
Skærp jeres pointer, så deltagerne husker dem.
Styr sikkert gennem labyrinten af kamerateknik, baggrundsfif og de bedste præsentationstricks.
Spar tid på at lave skarpe præsentationer.
Spar værdifuld køretid og mødetid.

Målgruppe:

Kurset gør jer til specialister i online salgsmøder og henvender sig bl.a. til ingeniører, advokater, medicinalvirksomheder, konsulenthuse, it-firmaer og tech-virksomheder.

Kurset er særlig velegnet, når I arbejder med produkt- eller salgspræsentationer, tilbud, udbud eller store samlede præsentationer af løsninger og designtiltag etc.

Afklaring: Hvad tænker I, når jeg siger online salgsmøder?

Formentlig tænker I salgsmøder over computeren.

Men hvis I minder om mine andre klienter, tænker I også:

  • Ringe præsentationer og pinlige slides.
  • Folk der taler i munden på hinanden uden mål og retning.
  • Hakkende dårlig lyd og et kludetæppe af små pixelerede firkanter på skærmen med webcam-shots i jammerlige vinkler af deltagernes hoveder og overkroppe …

… mens minutterne snegler sig af sted, kun ledsaget af obligatoriske lydudfald, billedfrys og black-screens.

Jeg gætter også på, at I oplever, at dagsordenen gradvist falder fra hinanden.

Og at I mere end én gang har haft lyst til at hamre Forlad møde-knappen i bund før tid.

Måske sat lidt på spidsen, men gættede jeg nogenlunde rigtigt?

Tænkte jeg nok. Men på den anden side, så …

Er I som virksomhed klar over, hvor meget der er at vinde ved online salgsmøder?

… når bare I har det rette værktøj?

Medarbejdere, budskaber, ydelser og produkter kommer hurtigt og effektivt ud over scenekanten via onlinemøder …

uden bøvlede showroom-fremvisninger eller fysiske møder hos kunden i den anden ende af landet.

Der er ingen tvivl om, at onlinemøder fremover bliver et vigtigtere konkurrenceparameter. Også for jeres organisation eller virksomhed.

Mere info

Spørgsmålet er, om det er nu, I vil rykke professionelt på det?

… eller først næste år?

Når jeg siger onlinemøde, bliver I måske stressede og opgivende bare ved tanken, mens I samtidig føler, at I nærmest er tvunget til at hoppe med på vognen:

”Vi ved, vi bør gøre noget ved det … men ikke hvad.”

Føler I noget i den stil, er I ikke alene: Samme historie fortæller næsten alle mine kursister, når de kontakter mig.

Men den gode nyhed for jer er …

… at stort set ingen andre virksomheder har særlig godt styr på dette ”nye” format. Næsten ingen firmaer og organisationer har et samlet overblik over muligheder og faldgruber.

I bedste fald ved de en smule om kameralys eller mikrofonvalg – og gætter sig så til resten:

Dét er ikke en strategi.
Det er gambling.
Som mange taber.

Sandt nok har Coronakrisen fået flere til at kaste sig blindt ud i onlinemøder, og derfor er berøringsangsten lige nu mindre, men …

… få har endnu indset, at kvaliteten af disse møder meget snart bliver et afgørende konkurrenceparameter, når vi vil fange og fastholde kundernes interesse.

Onlinemøder giver jer en stor økonomisk, tidsmæssig og miljømæssig gevinst, men kun når I strikker dem sammen korrekt.

Målet med kurset er, at jeres onlinemøder opfylder disse kriterier:

Kunden finder jer, jeres virksomhed og jeres produkt troværdig.
Kunden kan huske, det I har sagt; jeres budskaber.
Kunden ønsker videre dialog og flere møder (og at købe).


Lyder de tre kriterier også som fordele for jeres firma?

Okay, indrømmet: Dét er naturligvis svært at sige nej til eller være uenig i – det ved jeg. Men det er reelt dét, kurset giver jer.

I får med andre ord glæde af mit A til Z kursus i at afvikle succesfulde onlinemøder, uanset om I er ingeniører, konsulenter, advokater, medicinalvirksomhed eller arbejder i et tech-firma.

I lærer:

1) at opbygge selve jeres præsentation

2) de tekniske ting; på en ikke-nørdet og indlysende måde

3) den praktiske afvikling online.


Video: Før og efter – Se hvad I konkret vil lære.

I får desuden mine gennemtestede teknikker til at stille sig op foran kameraet uden at gå befippet i baglås (dén ting flest siger, de har det svært med).

Og lad mig så lige aflive en tilbagevendende fejlopfattelse:

I tror det måske ikke, men ”skærmtække” er ikke en ting, som er kommet naturligt til mig: Det er tillært. Og det samme vil ske for jer.
Mere info

Kristian Koch – behind the scenes

Min arbejdsuge fordeler sig typisk mellem coaching, foredrag og kurser af ansatte eksempelvis hos Bech-Bruun Advokatfirma:

”Deltagerne har evalueret kurset som helhed og Kristian som underviser på en skala fra 1 til 5, hvor 5 er bedst. Det samlede gennemsnit for kurset er 4,78, og Kristian som underviser 4,89 – hvilket er utrolig flot.”

Jeg hjælper også store danske kunstnere med at komme ud over scenekanten:

”Vi mødte Kristian til Karrierekanonen 2013. Vi var skeptiske, for han kan fandme være et røvhul, men det synes man jo folk der siger sandheden er engang imellem. Han kan se en prøveoptræden som et helt publikum ville opleve den. Vi bruger ham til at udfordre os på vores optræden, så det bliver en helhed,” siger Niels Brandt fra Minds of 99

Og så laver jeg en masser kurser i præsentationsteknik og 1:1 coaching af foredragsholdere og erhvervsledere.

”Fint nok Kristian, men hvad nu hvis ingen af os er CEO i Novo-det-ene-eller-andet eller forsanger i The Next Big Thing …kan du så stadig forstå vores udfordringer og ønsker? Kan du relatere til os?”

Uanset jeres udgangspunkt, titel eller nuværende situation, bilder jeg mig ind, at jeg kan. Jeg har i hvert fald de sidste otte år med succes bl.a. hjulpet disse virksomheder:

Startskuddet til det lød, da IBM i 2012 fløj mig til Spanien for at jeg kunne coache over 100 af deres sælgere ift. at performe og sælge professionelt bag et webcam.

Det var lang tid før hele Corona-undtagelsestilstanden og de mange onlinemøder, mange pludselig blev kastet ud i – men opgaven for IBM plantede for alvor idéen hos mig; om at hjælpe flere med at facilitere skarpe onlinemøder og webinarer.

Når I har taget kurset, ved I hvordan I:

  • strukturerer jeres onlinemøder, så de sælger på en troværdig og etisk måde.
  • opbygger og tilrettelægger jeres præsentation, så den virker online.
  • leverer varen foran kameraet med alt fra kropssprog til stemmeføring.
  • bruger teknikken korrekt så lys, lyd, komposition mv. spiller.
  • sikrer jer, at modtageren føler sig inddraget og i centrum.

Hvad kommer der til at ske på kurset?

Kurset består af 3 kursusgange a 2 timer, hvor vi mødes online via Zoom plus en halv times individuel sparring, som også foregår online.

De 3 kursusgange består af lige dele teori, praktiske opgaver og afprøvning af det lærte. Alle øvelser og arbejde vil tage udgangspunkt i eget materiale (jeres præsentationer).

Mellem hver kursusgang vil der være opgaver, der SKAL løses til næste kursusgang.

Dag 1

Introduktion til COS metoden
Øvelser og implementering på eget materiale
Q&A

Dag 2

Videre arbejde med COS metoden
Øvelser og implementering på eget materiale
Afprøvning og Q&A

Dag 3

Skærmtræning
Feedback på deltagernes materiale
Q&A

Individuel sparring

Feedback på præsentation og fremtoning
Rådgivning af kursistens tekniske set-up
Q&A

Udtalelser

Lyder kurset som noget for jer?

Book et kort uforpligtende telefonmøde. Skriv telefon nummer og I vil blive kontaktet.

Man er altid velkommen til at ringe på +45 61338833 eller skrive en mail kk@presentationskills.dk