Sådan laver man interagerende, troværdige og professionelle

Online salgsmøder & præsentationer

Kursets udbytte:

  • Lær hvordan du laver skarpe online salgsmøder og salgspræsentationer.
  • Lær hvad du skal gøre foran kameraet.
  • Bliv klogere på hvordan du opleves gennem skærmen.
  • Få inputs og gode råd til teknikken (kamera, lyd, visuelt udtryk etc.)
Mere info

Kurset matcher jeres virksomhed:

Hvis I vil stå skarpt og scenevant på skærmen og fremstå troværdige, professionelle, engagerende og relevante.
Hvis det er altafgørende, at dem på den anden side af skærmen husker jeres budskaber.
Hvis I vil have styr på, hvad man skal gøre bag og foran kameraet.
Hvis I vil spare tid på forberedelsen af jeres online salgsmøder og online præsentationer.
Hvis I vil spare tid og økonomi på transport og mødetid.

Målgruppe:

Kurset er tiltænkt videnstunge virksomheder, hvor salget handler om professionalisme, troværdighed og længerevarende relationer. Kurset henvender sig bl.a. til ingeniører, advokater, medicinalvirksomheder, konsulenthuse, it-firmaer og tech-virksomheder.

Kurset er særlig velegnet, når I arbejder med produkt- eller salgspræsentationer, udbud eller store samlede præsentationer af løsninger og designtiltag etc.

Hvad tænker du, når jeg siger online salgsmøder?

Formentlig tænker du salgsmøder over computeren.

Men hvis du minder om mine andre klienter, tænker du også:

  • Ringe præsentationer og pinlige slides.
  • Folk der taler i munden på hinanden uden mål og retning.
  • Hakkende, dårlig lyd, et kludetæppe af små, pixelerede firkanter på skærmen og webcam-shots i jammerlige vinkler af deltagernes hoveder og overkroppe.
  • At minutterne snegler sig af sted, kun ledsaget af obligatoriske lydudfald, billedfrys og slukkede webkameraer.
  • Og at du mere end én gang har haft lyst til at hamre Forlad møde-knappen i bund før tid.

Heldigvis er det noget man hurtigt kan gøre noget ved, hvis man har de rette teknikker og værktøjer!

I er som virksomhed uden tvivl klar over, hvor meget der er at vinde ved gode online salgsmøder.

Men har I lagt en plan eller strategi for, hvornår I skal være gode til at afholde dem?

Med et godt online salgsmøde kommer medarbejdere, budskaber, ydelser og produkter hurtigt og effektivt ud over scenekanten – uden besværlige møder hos kunden i den anden ende af landet.

Der er ingen tvivl om, at onlinemøder fremover bliver et vigtigt konkurrenceparameter.

Det store spørgsmål er: Hvornår ønsker I en gang for alle, at få styr på jeres online salgsmøder og salgspræsentationer?

Mere info

Er det nu I vil rykke professionelt på det?

Eller først næste år? Eller næste år igen?

 

”Vi ved, vi bør gøre noget ved det, men ikke hvad.”

Føler I noget i den stil, er I ikke alene. Samme historie fortæller næsten alle virksomheder, når de kontakter mig.

 

Den gode nyhed er, at få virksomheder har
fået styr på dette ”nye” format.

 

Få firmaer og organisationer har på nuværende tidspunkt et samlet overblik over muligheder og faldgruber.

I bedste fald ved de en smule om kameralys eller mikrofonvalg. Resten gætter de sig til.

 

For nogle går det godt.
For mange knap så godt.

Coronakrisen har fået mange virksomheder til at kaste sig blindt ud i online salgsmøder og præsentationer.

Men kun få har endnu indset, at kvaliteten af disse møder meget snart bliver et afgørende konkurrenceparameter, når de vil fange og fastholde kundernes interesse.

Så for at skære det ud i pap:

 

Onlinemøder kan give jer en stor økonomisk, tidsmæssig og miljømæssig gevinst. Men kun hvis I gør det godt.

Målet med kurset er, at jeres online salgsmøder og salgspræsentationer opfylder disse kriterier:

Kunden finder jer, jeres virksomhed og jeres produkt troværdig.
Kunden husker jeres budskaber - og kan viderformidle dem.
Kunden ønsker videre dialog og flere møder (og at købe).

På kurset vil I lære:

1) at opbygge jeres salgspræsentationer.

2) hvordan man leverer budskabet foran kameraet

3) hvordan man får styr på teknikken.


Video: Før og efter – Se hvad I konkret vil lære.

I får teknikker og værktøjer, så I kan levere varen foran kameraet (ifølge de fleste er det den største udfordring).

Og I får personlig feedback på jeres individuelle udtryk, så I hver især bliver bedst foran kameraet.

Mere info

Kristian Koch – behind the scenes

Jeg har siden 2012 hjulpet virksomheder med at lave troværdige og professionelle online salgsmøder og online salgspræsentationer.

Startskuddet var, da IBM fløj mig til Spanien i 2012 for at coache over 100 af deres sælgere, så de blev bedre til at performe og sælge professionelt foran et webcam.

Zoomer vi ud, har jeg siden 2004 hjulpet nogle af Danmarks førende virksomheder, erhvervspersonligheder og kunstnere med at komme ud over scenekanten.

Jeg har b.la. hjulpet Novo Nordisk, LEGO, Boston Consulting Group, Kromann Reumert, Red Bull, The Minds of 99, Benal, DJ Martin Jensen, Phlake, Jada og Hanne Boel.

Efter kurset ved I, hvordan I:

  • Strukturerer jeres online salgsmøder og -præsentationer, så de sælger på en troværdig og etisk måde.
  • Opbygger og tilrettelægger jeres salgspræsentation, så den virker online.
  • Leverer varen foran kameraet – fra kropssprog til stemmeføring.
  • Bruger teknikken korrekt, så lys, lyd og komposition spiller.
  • Sikrer jer, at modtageren føler sig inddraget og i centrum.

80% af viden I lærer på kurset,
kan også bruges i den fysiske verden.

Hvad kommer der til at ske på kurset?

Kurset består af 2 kursusgange á 3 timer*, som bliver afholdt I jeres fortrukne system såsom Teams eller Zoom.

De 2 kursusgange består af lige dele teori, praktiske opgaver, afprøvning af det lærte og individuel feedback. Alle øvelser og arbejde vil tage udgangspunkt i virksomhedens egne salgspræsentationer.

Deltagerne vil blive videooptaget og få personlig feedback.

Mellem kursusgangene vil der være opgaver, man skal løse.

Dag 1

Præsentation og videooptagelse af deltagerne
Hvad er et godt online salgsmøde og en god salgspræsentation?
Gennemgang af COS metoden
Øvelser og implementering på eget materiale
Hvordan leveres troværdige online salgsmøder- og præsentationer?
Q&A

Dag 2

Præsentation og videooptagelse af deltagerne
Videre arbejde med COS metoden
Øvelser og implementering på eget materiale
Skærmtræning og feedback på deltagernes fremtoning
Q&A

Udtalelser

Det med småt:

  • Deltagerne skal have forberedt følgende til kurset.
    En salgspræsentation på et halvandet minut, som skal afholdes internt eller eksternt. Deltagerne skal have styr på følgende i eksempelvis Teams eller Zoom:
    – Hvordan man “fremhæver” sig selv, og hvordan man afvikler sine slides.

    Deltagerne skal også have styr på to ting i Powerpoint eller Keynote:
    – Hvordan laver man et slide og sætter tekst og billeder på sine slides.
  • *Kurset kommer i 2 varianter.
    Enten op til 6 eller 10 deltagere. Med op til 6 deltagere tager kurset 2 x 3 timer. Med op til 10 deltagere tager kurset 2 x 3 timer og 45 minutter.
  • Man kan tilkøbe en tredje dag.
    Hvis man vil sikre sig, at det lærte bliver ordentligt implementeret, kan man tilkøbe en tredje dag, hvor jeg mødes individuelt med hver enkelt deltager.
  • Kurset er ikke et software kursus.
    Kurset gennemgår eksempelvis ikke Teams eller Zoom i detaljer. Det forventes, at deltagerne kender til grundfunktioner i det udvalgte system. F.eks. i Teams hvordan man afvikler slides og “fremhæver” sig selv (så man fylder hele skærmen).
  • Cirka 1 ud af 20 deltagere kan ikke følge med.
    Det skyldes enten:
    – at de teknisk eller sprogligt ikke kan følge med.
    – at de bliver udfordret af den individuelle feedback.
    – at de ikke er indstillet på at afprøve nye ting.I den forbindelse er det vigtigt at nævne at:
    kurset bliver afviklet i et højt tempo.
    – der bliver stillet store krav til deltagerne.
    – den individuelle feedback er saglig og konstruktiv, men ærlig. Det betyder, at nogle få deltagere kan føle sig presset. Man skal være indstillet på, at kurset ikke er et “pædagogisk” kursus, som bruger meget tid på, at få den ene med (og lade de resterende indholdsmæssigt “betale prisen”).

    “Som en klog mand sagde: Hvis alle kan følge med,
    så er niveauet ikke højt nok”
  • Metode
    Kurset handler om at sætte spot på, hvad man gør godt, og hvad man gør knap så godt, så man ved, hvad man skal gøre for at komme op på næste niveau. Der vil altså forekomme øvelser, som for nogle få kursister kan virke grænseoverskridende, da de belyser elementer, som kursisten ikke mestrer (endnu!).

Lyder kurset som noget for jer?

Book et kort uforpligtende telefonmøde. Skriv telefon nummer og I vil blive kontaktet.

Man er altid velkommen til at ringe på +45 61338833 eller skrive en mail kk@presentationskills.dk